HR Strategie - Human resources in de boardroom
     


    Ken- en stuurgetallen online

    ken- en stuurgetallen online

     

    Inhoudsopgave

    Target costing: HR-diensten prijsconcurrerend maken

    Hoe kunnen we een concurrerende prijs vaststellen voor HR-diensten? Een antwoord op deze vraag bied target costing. Kort gezegd houdt deze methode in dat de doelprijs van het product of de dienst wordt bepaald op grond van de vraag hoeveel de klant voor het product of de dienst zou willen betalen. Wanneer de doelprijs van het product of de dienst wordt verminderd met een nagestreefde winstmarge, blijven de maximaal toegestane totaalkosten voor het product of de dienst over. Wanneer de daadwerkelijke kosten van het te ontwikkelen product of de dienst hoger blijken te zijn dan de maximaal toegestane totaalkosten, wordt gezocht naar mogelijkheden voor kostendaling. Hierbij kan worden gedacht aan een andere invulling van het product of de dienst.

    In dit artikel:

    • Grondslagen target costing
    • Doelkostenbepaling

    Verder lezen? Log in of probeer Ken- en Stuurgetallen online 90 dagen uit

    Wilt u meer grip krijgen op uw HR-organisatie? Wilt u weten hoe uw HR-prestaties zijn, en dit vergelijken met concurrenten en branchegenoten?

     

    Met Ken- en Stuurgetallen online van HR Strategie i.s.m. Berenschot, kunt u uw prestaties eenvoudig meten, evalueren, vergelijken en presenteren. Nu 90 dagen zonder risico uitproberen!

     

    Inloggen

    Gebruikersnaam:
    Wachtwoord:

    Wachtwoord vergeten?
    Klik hier om uw wachtwoord op te halen.


    Heeft u vragen over inloggen?
    Klik hier om contact op te nemen met de klantenservice.